^ Powrót do góry

Wycieczka w Karkonosze

W dniach 2 – 6 czerwca 2014r. odbyła się wycieczka w Karkonosze, w której wzięło udział 48 uczniów gimnazjum wraz z wychowawcami.

W pierwszym dniu zwiedzaliśmy Zamek Książ. Wznosi się on na urwistym skalnym cyplu. Początki zamku sięgają XIIIw, ostatni z właścicieli wyemigrowali do Anglii w 1939r.Ich majątek został skonfiskowany, a zamek przygotowywano na kwaterę Hitlera. Z tego okresu pochodzą liczne szyby i sztolnie drążone pod zamkiem. Dziś jest to największy ze śląskich zamków, ściągający rzesze turystów.W drodze do Szklarskiej Poręby podziwialiśmy też Wodospad Szklarki-malowniczą kaskadę, która stała się wizytówką Karkonoszy.

Drugi dzień-prawdziwi zdobywcy- 16 km. w gorach. Najpierw Góra Chojnik i malownicza średniowieczna warownia na jej szczycie, a potem Hala Szrenicka i Szrenica. Przed wejściem na Szrenicę podziwialiśmy przepiękny, malowniczy spadający wśród wysokich granitowych skał Wodospad Kamieńczyka. Ze Szrenicy zjeżdżaliśmy na sam dół do Szklarskiej wyciągiem krzesełkowym. Kto nigdy nie jechał, miał przeżycie! Na szczęście były podwójne krzesełka i zawsze kogoś można było kogoś złapać za rękę.

Trzeci dzień to przede wszystkim podziemne miasto Osówka. Na początku listopada 1943r.w Górach Sowich, rozpoczęto budowę jednej z największych podziemnych budowli III Rzeszy. Przeznaczenie do dziś nie jest jasne. Być może miały tu być tajne laboratoria, zakłady doświadczalne nowych broni lub kwatera Hitlera. Ogółem wybudowano 8,5 km. chodników, 36 km dróg i kilkanaście mostów i wiaduktów. To wszystko trudno opowiedzieć, to po prostu trzeba zobaczyć i koniecznie przeprawić się łódką, wrażenie niezapomniane.

Czwartego dnia wspięliśmy się na najwyższy szczyt Karkonoszy Śnieżkę. Najpierw wjazd wyciągiem krzesełkowym na Kopę, potem wejście na Śnieżkę, a potem już tylko z górki i kolejno Strzecha Akademicka, Samotnia  z uroczym jeziorkiem, malownicze widoki jak z obrazka, Świątynia Wang i wreszcie powrót do pensjonatu. Tam tez było fajnie, oczywiście małe szaleństwo ( no czasem duuuuże) jak to na wycieczce- nie ma nudy!

Ostatni dzień to zwiedzanie Skalnego Miasta w Czechach. Mogliśmy podziwiać piękne, skały o różnych kształtach, wysokie na kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt metrów, płynęliśmy też łódeczką po malowniczym jeziorku. Późnym wieczorem, pełni wrażeń wróciliśmy do Skarżyska. Bardzo dziękujemy naszej pilotce i organizatorowi wycieczki pani Magdzie Żmijewskiej - przedstawicielowi Agencji Turystycznej Sigma, która dla nas zorganizowała tą wycieczkę i służyła nam pomocą na każdym kroku.