HYMN SZKOŁY posłuchaj

Zielona szkoła - Roztocze - dzień 5

Utworzono: 07 czerwiec 2019 Opublikowano
KaeS Odsłony: 152

Piątek, 7 czerwca 2019r - piąty - ostatni - dzień naszego pobytu na Roztoczu. Dzisiaj  piesza wycieczka zachodnią częścią "Szlaku Szumów” prowadząca leśnym traktem wzdłuż rzek Jeleń i Tanew. Wyruszamy z miejsca zakwaterowania Ośrodka "Roztoczanka" w Suścu.

Idąc przez las doszliśmy do wodospadu o wysokości 1,5m na rzece Jeleń. Trzymając niebieskiego szlaku szliśmy cienistymi ścieżkami wzdłuż biegu rzeki. Zeszliśmy stromym zboczem do wąwozu pełnego powalonych drzew i paproci. Dalej doszliśmy do naturalnie ufortyfikowanego wzgórza zwanego Kościółkiem lub Zamczyskiem Gołdapa 246m n.p.m. (opowiada o nim legenda o nadobnej Tanewie i rycerzu Gołdapie). Przeszliśmy po kładkach nad rozlewiskiem utworzonym przez bobry, dalej pod górę po piaszczystej drodze obok pięknego zbocza ścisłego rezerwatu. Idąc słyszymy szum rzeki i widzimy kilka małych wodospadów. Ta piesza wędrówka urodziwym zakątku Polski zakończyła nasz pobyt na Roztoczu. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.