Utworzono: 02 wrzesień 2018
Opublikowano
K.W-B.
Odsłony: 559
Prywatna Szkoła Podstawowa w Skarżysku -Kamiennej
Procedury realizacji projektu edukacyjnego
1.Uczniowie są zobowiązani do realizacji projektu edukacyjnego w ciągu cyklu kształcenia.
2. Projekt edukacyjny jest indywidualnym lub zespołowym działaniem mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. Uczeń może wyjść z inicjatywą indywidualnego projektu, zgłaszając propozycję tematu lub temat może zostać zaproponowany przez nauczyciela.
3. Warunki i sposób realizacji projektu na poszczególnych przedmiotach.
PRZEDMIOT
Język polski
Język obcy
Muzyka
Plastyka
Historia
Wiedza o społeczeństwie
Przyroda
Geografia
Biologia
Chemia
Fizyka
Matematyka
Informatyka
Technika
Wychowanie fizyczne
Edukacja dla bezpieczeństwa
Wychowanie do życia w rodzinie
Etyka
Język mniejszości narodowej lub etnicznej
Język kaszubski
|
UWZGLĘDNIENIE PROJEKTU EDUKACYJNEGO
Tak
Tak
Tak
Tak
Nie
Tak
Nie
Tak
Nie
Tak
Nie
Nie
Tak
Tak
Nie
Nie
Nie
Nie
Tak
Nie
|
4. Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania:
a) wybranie tematu projektu edukacyjnego;
b) określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji;
c) wykonanie zaplanowanych działań;
d) publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego.
5. Udział ucznia w projekcie może mieć wpływ na ocenę z zachowania, zgodnie z zapisami w Szkolnym Ocenianiu. Wkład ucznia w realizację projektu jest uwzględniony w ocenianiu przedmiotowym.
6. Tematyka projektu może dotyczyć wybranych treści nauczania (określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej) lub wykraczać poza te treści.
7. Czas trwania projektu jest uzależniony od jego problematyki, ale nie powinien być krótszy niż tydzień i dłuższy niż rok.
8. Opiekun projektu ma za zadanie:
a) wspierać zespół uczniowski i udzielać konsultacji na wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b) ocenić udział ucznia w projekcie, uwzględniając aktywność na wszystkich etapach realizacji projektu, samoocenę ucznia i ocenę zespołu.
c) udzielać uczniowi informacji zwrotnej o jego pracy nad projektem.
9. Uczniowie – członkowie zespołu projektowego – mają za zadanie:
a) aktywnie uczestniczyć we wszystkich etapach realizacji projektu (ustalenie zasad współpracy, wybór tematu projektu, określenie celów, zaplanowanie pracy, podział zadań i ich wykonanie, publiczne przedstawienie rezultatów projektu),
b) współpracować z innymi członkami zespołu i opiekunem projektu,
c) dokonać samooceny i oceny innych członków zespołu.
10. Nauczyciele nie będący opiekunami udzielają wsparcia uczniom realizującym projekt, jeśli zwrócą się oni do nich o pomoc.
11. Dyrektor szkoły stwarza warunki do realizacji projektu zgodnie z posiadanymi środkami.
12. Uczniowie mogą korzystać z pomieszczeń szkoły do celów związanych z realizacją projektu wyłącznie pod opieką opiekuna projektu, wychowawcy lub innych nauczycieli.
13. Zakończone projekty są odnotowywane na stronie internetowej szkoły.
14. Projekty długoterminowe realizowane w konkretnym celu muszą być oceniane pod kątem efektów (ewaluacja).